Wednesday, July 27, 2011

Alor Star Oh Alor Star

Assalamualaikum.....

Pa kabar tek? Harap semua chat jak...xlamak g kita nak nyambut bulan Ramadhan. Dengan asa rendah hati dan rendah diri aku mohon ampun dan maaf kepada semua kalau aku ada nyakit ati dan terkasar bahasa ngan semua dan aku dengan ikhlas ati dah maafkan dosa2 ktk org terhadap aku. Harap Ramadhan kali tok kita semua diberkati Allah...amin.

Rindu juak aku ngan blog aku tok. Lamak dah aku xbuat entri baru. Aku baru jak balit dari Alor Star..ada keja sikit kat cnun. Sebab ya aku xda masa mengedit blog tok..hehehehhehe. Aku nang teruja bila dapat tauk aku akan ke Kedah..maklum nya antara negeri d semenanjung lom aku pegi walaupun ati ku berat nak ninggal anak laki aku. Tapi demi tugas aku kuat juak ati pegi maklumlah Saya Yang Menurut Perintah..perjuangan perlu diteruskan.

So, pada 22 hb tek aku pun berangkat ke Alor Star. Wah semangat kit aku coz aku pake MAS..connect flight. Kau x bgung g pasal bag atau nak checkin g bila sampe d KLIA. Sampe KLIA seperti biasalah aku terkayo-kayo di sia..cuci mata sambil nunggu Eja dari Sabah smpe n nunngu flight g k Alor Star. Nak jadi cerita aku di KLIA aku terjumpa Linda Jasmin & Que...aku nak xcited tahap dewa bah. Nang cantik bah ompuan ya..mcm patung Barbie. Que pun hensem. Aku xsempat nak bergambar coz cdaknya mcm bergaot jak. Xpa janji dpt nangga life..hehehehehe..lom lamak ya g aku jumpa Jaffar Onn...sama flight g ya kmk org..hehehhehee..best bah kali tok..walaupun aku terpaksa 2gu lamak d KLIA tapi berbaloi juak dapat nangga artis. Dolok 10 jam kat sia sorang artis aku xjumpa.

Ok, bila dah smpe airpot Aultan Abdul Halim Kedah aku trus k toilet. Bila aku kuar aku nak ambik bag aku tapi aku heran semua bag dah org ambik..kenak bag aku jak xda. Aku trus panik. Aku trus cari org MAS kat sia. Sorang pun xda..upanya2 cdak masih kat balai perlepasan...aku paksa 2gu. Aku dah nak nangis maklumlah dah sebatang kara kat negeri org, barang pun xda..sehelai sepinggang jak. Aku trus polah report ngan MAS. Cdak madah 99% aku akan dapat balit bag aku tapi sebelah petang coz flight ke Alor Star ada belah petang jak.

Nasib aku memang bagus, Eja beri aku spender baru nya n baju aku pake kakak iparnya pun...huhuhuhu..nasiblah juak. Mun x tek aku memang pake yg ada kat badan aku ya. Sedih n piluk nar ati aku masa ya bah. Terkenang anak laki n mak aku. Tapi alhamdulilah MAS ada call aku tengahari ya madah bag aku dah jumpa..petang cdak akan antar coz kenak 2gu flight. Ktk orang nak tauk cne bag aku melelat...nun d Trengganu..dak KL salah scan tapi aku bersyukur bag aku selamat dan barang aku xda yang hilang. Kamboh org sekursus ya nengar bag aku ilang. Ya pengalaman yang aku xpat lupakan dan akan menjadi pengajaran ngan aku. Mun aku pake connect flight tok aku akan pastikan aku ada bekalan baju dalam bag sandang aku.

By da way, aku memang enjoy kat cnun...makanan best2 nyem2 g. Aku berpeluang makan buah durian, mangis n rambutan d dusun MARDI..nang best. Terduduk tergurin makan durian lam dusun ya. Berayas sekali jak aku makan. Lebih2 g aku nangga pokoknya dari dekat..wah...besttttttttttttttttttttttttttt..lepas ya makan g buah manggis. aku xpernah nangga buah n pokok manggis ya nang teruja tahap dewa jak. Manis bah buahnya. Bestlah pegi kursus kali tok. Thanks ngan krew HQ (Naufal) coz payah2 ngatur jadual. Di suruh sebulan molah kursus tok pun xpa janji best n enjoy.....lupak sigek lam otek kmk org ya aku jumpa Wan  Maimunah...siap ambik gambar g...

Oklah...salam rindu ngan member kumpulan 4..............ktk org nang best..sama palak g..pada Peot...rindu ngan kitak eh...mak tirik...

Wow............nyem2 bah..

Pokok durian....teruja

 Buah durian yang baru di kutip

Mak tirik aku..Peottttttttt

 Geng Kumpulan 4 yang sporting

Bersama Wan Maimunah..nya xda mood masa tok..

Bersama PeotttKU...heheheheh..Puan Khairul Nazima Jurulatih dari ILK Seri Iskandar Perak

 First time nangga & makan buah manggis..manisssss

 Geram ngan buah rambutan tok

 Berayas petik buah rambutan...banyak semut bah tapi manis

 Buah manggis

Kenduri buah durian...puas makan

1 comment:

  1. Salam Peah..wohoo.baru ada masa baca kamik punya ni..tq miss u too dear..

    ReplyDelete

Assalammualaikum...
Sila tinggalkan komen anda diSINI yer...
Sigek (satu) pun xpa..janji ada..
Sayang Kitak.