Saturday, December 10, 2011

Aku Kehilangan Insan Yang Ku Sayang......

Assalamualaikum semua.....pa kabar ktk org tek? Aku alhamdulilah walaupun agak kurang sihat. Syukur alhamdulilah dan terima kasih kepada Allah SWt kerana aku masih bernafas.

Hurmm....aku nak share kisah sedih aku duak ari tok....Tuhan jak tauk gene perasaan aku.
Sebenarnya aku telah kehilangan seorang adik yang aku sayang semalam. Meninggal secara mengejut dalam tido. Ya yang di cerita mak n adik beradik aku yang lain. Yang paling menyedihkan aku langsung xberjumpa dengannya sebelum dan selepas nya meninggal....Ya Allah sedih na ati aku.

Pada 7 hb aku mendapat panggilan dari mak yang mengatakan adik aku "Arwah Man" sakit dan berada di hospital tapi mak xberik tauk sakit apa. Aku mula xsedap ati. Aku call bininya g tanyak mcm ne ngan arwah.....tapi bininya madah nya ok dan aku sendirik call arwah, dan arwah madah nya xda apa-apa...nya dh ok. Aku dh lega masa ya coz arwah xpenah sakit b4 tok. Aku padah ngan mak yang aku akan balit ke Bintulu esok ari kalau sempat coz aku masih bekerja masa ya. aku riso mak n bapak coz cdak duak pun xbrapa sihat. Keesokkan harinya bini arwah call aku mengatakan arwah sihat tapi perlu buat pemeriksaan rapi lagi. Nang aku bersyukur masa ya tapi malangnya aku xpat balit juak petang ya coz keja aku lambat siap dan aku mengenangkan arwah dh ok so pada 9 hb aku berangkat ke kuching bersama ngan family aku coz 10 hb aku ada meeting di Kuching. Aku sampe di Kuching jam 10.30 malam. Perjalanan kmk org jadi lambat coz kawan hubby aku xcident.

Pagi 10 hb jam 6.30 pagi aku mendapat pangilan dari adik perempuan aku dan mintak aku balit segera coz Arwah dah xda g........aku hampi pitam nengar berita ya. Aku xtauk mauk polah apa. Mcm xpercayak jak. Aku trus balit pagi ya dan berharap dapat berjumpa arwah buat kali terakhir tetapi malangnya keluarga aku xdapat 2gu aku lagik coz cdak mauk kebumi mayat ya selepas cdak sampe di miri.( Arwah meninggal di Bintulu dan dibawa balik ke Miri). Tuhan jak tauk perasaan aku masa mcm ne...aku dh xingat apa2 selain mauk jumpanya jak. Tapi aku redha pemergiannya. Tuhan lebih menyayanginya. Masa tok aku masih xcayak jak nya dah xda g dan aku ke kubonya pagi tek....sedih ati aku. ne ndak nyalah suka berguro n menyakat kmk org dan kmk org mmg close. Sehingga petang tok aku masih coba mempercayai dirinya dah xda g. Aku memunasabahkan diri dan meredhakan pemergiannya. Al Fatihah buat adik kesayanganku Arwah Othmanshah Bin Rijela...




Untuk pengetahuan ktk org taun toklah raya terakhir kmk org bersama sejak 4 tahun yg lepas coz arwah xpat balit sepanjang 4 taun cdak d Johor Bahru.....sedihkan.


 Tok semasa menyambut Hari Raya Haji 2011...sempat juak kmk org beraya bersama. Masa tok nya jarang berguro n bercakap tapi aku xpikir apa2 masa ya.


Masa tok Hari Raya Tahun 2011...kmk org nang hepi mena coz dah lamak xberaya bersama...Raya terakhir rupanya.....


Arwah bersama keluarganya n mak n bapak...nang gembira mena masa tok


Al Fatihah.........Man aku mintak maaf coz xsempat jumpa ko......aku sedih ko xda man tapi aku redha...aku janji aku akan jaga anak bini ko n baby yang bakal lahir kelak. Semoga ko tenang di sinun...Apa2 ko tetap di hati kmk org semua.

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum...
Sila tinggalkan komen anda diSINI yer...
Sigek (satu) pun xpa..janji ada..
Sayang Kitak.