Wednesday, November 16, 2011

Aku Di Borneo Rainforest Lambir

Borneo Tropical Rainforest Resort Miri - Entrance

Entrance

Assalamualaikum..pa kabar semua? Aku sihat jak alhamdullah...lamak dah aku xmolah entri baru. Hurm..entahlah lom ada mood kali.

Ok kali tok aku nak share ngan ktk org tentang pengalaman aku di Bornoe Rainforest Lambir bersama-sama dengan kanak-kanak TABIKA KEMAS Mohd Amin dan guru-guru.

Awal pagi tadik Cikgu Julia dah ambik aku d umah...aku mmg dh siap awal coz janji tek kol 6.30 am. Semangat asa nak g cnun coz aku lom penah g sia. Kalau nak pegi dirik pun nang lambat kali coz aku xminat aktiviti lam utan tok tapi ngenang dak cikgu ngembak tek xsampe ati juak. Xpalah bila g nak bersama-sama ngan cdak n kanak-kanak ya.

Sampe d TABIKA rame juak dah nunggu. Wah...makin semangat asa aku. Bila bas dah sampe kanak-kanak kan main g xsabar nak nait sampe d tanyak cikgu sapa mauk kemeh masing-masing madah xmauk. Dan untuk dijadikan cita anak aku last minit ekot. Nang rezeki anak akulah tek dpt join sama.

Kamek org pun bertolak lam kol 8 pagi dan smpe d Rainforest kol 9 pagi...mula-mula masuk macam best jak tapi bila masuk ke dalam upanya utan dan gaung sia sinek jak...menakutkan tapi alhamdulilah kmk org selamat sampe. Lega asa ati aku...Syukur alhamdulilah. Subahannallah.....nang best upa lam ya. sejuk dan mendamaikan. Tenang asa jiwa aku. lupak sekejap masalah-masalah yang melanda b4 tok.

Borneo Tropical Rainforest Resort Miri - Lobby
Lobby

Rombongan kmk org di sambut dengan paluan gong..best ehh...asa asa YB jak..hehehehehehehe. Kmk org d berik air sebagai tanda kedatangan kmk org..nembiak iboh citalah....terlebih xcited. Lepas ya kmk org d mbak nait .......pakah benda ya..xpande aku nak nyebut. Nang bestlah...byk benda d belajar oleh nembiak masa ya. Banyak benda juak aku tauk.  Bila jumpa air terjun, pa g makin lah nembiak ya xcited. Aku pa g makinlah teruja...Sejuk mena airnya. Susah nak d ucap ngan kata-kata.

Borneo Tropical Rainforest Resort Miri - Surroundings
Surroundings

Rasa-rasa nak mandik jak...tapi ngenang xmbak baju malas g...lagik pun mun aku terjun..ntah2 nembiak pun terjun..eiiii...jgn carik pasal..sabar jaklah. Sejuk mena2 airnya...tenang jak asa d sia. Sapa2 nak melayan perasan better g ctok...kompom tenang. Nak ke tempat ya kmk org terpaksa berjalan kaki  dan bila nak ke entrance kmk org terpaksa merentas utan....nang tengah utan..bayangkan. Nait bukit trun bukit..nang mena venture lah kmk org tek..nembiak iboh kata enjoy sakan dan aku dah mcm dinasour tua dh jadinya...nang xlarat dah nak berjalan....jerak ekor jerak palak asa aku tek ngekot k sia....xterkabe jak asa nak berjalan tapi aku kuatkan semangat hingga sampe juak aku tek...alhamdulillah.


Borneo Tropical Rainforest Resort Miri - Hotel Exterior
Hotel ExteriorBorneo Tropical Rainforest Resort Miri - Swimming poolSwimming poolBila dekat nak smpe kmk org lepak kejap kat swimming pool. Ada nembiak dah xcited dah nak madik...sian cdak. X d benarkan madik g pun masa dah suntuk  dan kmk org trus k Lambir Hall untuk makan tengahari. Rasa xsabar mauk balit. Badan dah mula asa sakit. Kmk org smpe miri kira-kira kol 1.30 pm...nembiak mcm biasa xda istilah lelah atau penat...masih berlalak g cdak nak berjalan k sia.Apa pun tahniah kepada Cikgu Julia, Cikgu Wana, Cikgu Sepiah n Cikgu Mary coz berjaya melaksanakan Lawatan Sambil Belajar tok...dan pande juak milih tempat coz kanak-kanak banyak belajar kat sia. Kepada semua PPMS terima kasih coz berusaha bersungguh-sungguh menjaga anak-anak ya tanpa mengeluh....SYABAS kepada semua k dan TERIMA KASIH coz mengajak kmk sekali pegi..Semoga taun depan kita dapat pegi tempat lagik best dari ya k...Luv u oalss......

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum...
Sila tinggalkan komen anda diSINI yer...
Sigek (satu) pun xpa..janji ada..
Sayang Kitak.