Monday, June 27, 2011

Doa Buat JIJOT...Part 2

Assalamualaikum...pa kabar tek? Hope semua sihat sejahtera hendaknya..

Hari tok aku agak emo sikit...sayu asa ati. Kan apa, aku lekak ngabas JIJOT tek d hospital. Memang sedih mun kitak orang nangganya. Nya nahan sakit TUHAN jak tauk..kita tok nangga jak tapi sakit ya nya nanggung. Aku dapat asa sengsara nya. Nang sakit coz tok kali kedua nya di bedah. Nya di bedah  lagik coz tiub yang ada lam perutnya x ngam ngan nya so kenak tukar balit..bayangkan gene asanya.

Masa aku ngabasnya tek, nya memang nampak gelisah jak. Aku ingat memang nya sakit. Aku baca Yassin sambil megang tangannya...baruknya nampak tenang kit sambil kakaknya urut kakinya. Lepas aku baca Yassin aku nulung urut kakinya. Nya asa kebas jak kakinya. Nang sian ku nangganya. Aku berik kata-kata semangatnya supaya nya ati melawan sakitnya dan aku coba mengelak dari menangis depannya walaupun airmata aku terkeluar tek. Sapa-sapa jak yang datang melawatnya akan merasa sedih tapi kita coba elakkan nunjuk kesedihan kita ya..kita mesti merik semangat ngannya.

Tok gambar JIJOT semasa Sambutan Hari Guru

Kepada rakan-rakan seperjuangan, sama-samalah kita memanjatkan doa buatnya. Kita mohon Allah sembuhkan dirinya dan kita doakan semoga JIJOT dapat menjalani kehidupannya seperti sedia kala. Aku berhajat nak molah bacaan Yassin g ngannya hari Khamis tok so kepada Pemaju-pemaju Masyarakat sila hadirkan diri di TBK Mohd Amin pada hari Khamis tok jam 2 petang. Nelah tauk kita dapat meringankan kesakitannya. Ya jak yang mampu kita kongsi...harap ada respon dari semua pihak.

 Doa Terhindar Dari Kesulitan Dan Penderitaan

"Dengan nama ALLAH atas diriku, hartaku dan agamaku, berilah aku rasa redha terhadap keputusanMu dan berkatilah segala apa yang Engkau berikan kepadaku sehingga aku tidak suka mempercepatkan apa yang Kau lambatkan dan memperlambatkan apa yang Engkau cepatkan"

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum...
Sila tinggalkan komen anda diSINI yer...
Sigek (satu) pun xpa..janji ada..
Sayang Kitak.